piątek, 16 grudnia 2016

Silniki pneumatyczne

http://pneumatykaprzemyslowa.blogspot.com/
Standardem w silnikach pneumatycznych są dwa główne podzespoły – zadaniem jednego jest wygenerowanie napędu, a drugiego – sterowanie.

Kluczowym elementem w układzie sterowania jest zawór dławiący i odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów wirnika – obrotowy suwak rozdzielający. Suwak jest sterowany dźwignią. Jeśli istnieje potrzeba zwiększenia jego obrotów dźwignia wpuszcza większą ilość sprężonego powietrza.

Uruchomienie pewnych modeli silników odbywa się z wykorzystaniem dwóch, zależnych od siebie, połączonych dźwigni.

Części składowe układu napędu pneumatycznego to wirnik, łopatki, obudowa wirnika i korpus. Aby zapobiec zapadaniu się łopatek wirnika często wykorzystuje się we wstępnej fazie pracy silnika kołki rozpierające.

Współczesne silniki pneumatyczne wytrzymują temperatury od -20°C do 100 - 160°C, mogą funkcjonować w środowisku o wysokiej wilgotności powietrza.
Jeśli są wykonane ze stali nierdzewnej mogą być eksploatowane wszędzie tam, gdzie są narażone na działanie agresywnych, żrących, lub powodujących korozję środków.

1 komentarz:

  1. A co ze sprężarką powietrza? Jest jakieś urządzenie, które w szczególności możesz polecić? Ja powaznie zastanawiam się nad ofertą Aerzen. Masz jakieś doświadczenie z tym producentem sprężarek?

    OdpowiedzUsuń