Standardem w silnikach
pneumatycznych są dwa główne podzespoły – zadaniem jednego jest
wygenerowanie napędu, a drugiego – sterowanie.
Kluczowym elementem w
układzie sterowania jest zawór dławiący i odpowiedzialny za
zmianę kierunku obrotów wirnika – obrotowy suwak rozdzielający.
Suwak jest sterowany dźwignią. Jeśli istnieje potrzeba zwiększenia
jego obrotów dźwignia wpuszcza większą ilość sprężonego
powietrza.
Uruchomienie pewnych
modeli silników odbywa się z wykorzystaniem dwóch, zależnych od
siebie, połączonych dźwigni.
Części składowe układu napędu pneumatycznego to wirnik, łopatki, obudowa wirnika i korpus. Aby zapobiec zapadaniu się łopatek wirnika często wykorzystuje się we wstępnej fazie pracy silnika kołki rozpierające.
Współczesne silniki
pneumatyczne wytrzymują temperatury od -20°C do 100 - 160°C, mogą
funkcjonować w środowisku o wysokiej wilgotności powietrza.
Jeśli są wykonane ze
stali nierdzewnej mogą być eksploatowane wszędzie tam, gdzie są
narażone na działanie agresywnych, żrących, lub powodujących
korozję środków.
A co ze sprężarką powietrza? Jest jakieś urządzenie, które w szczególności możesz polecić? Ja powaznie zastanawiam się nad ofertą Aerzen. Masz jakieś doświadczenie z tym producentem sprężarek?
OdpowiedzUsuń